Tam adı: Tommaso Bigordi Domeniko
Doğulduğu tarix: 1449-ci il
Doğulduğu yer: Florensiya, İtaliya
Ölüm tarixi: 11 Yanvar 1494-ci il
Öldüyü yer: Florensiya, İtaliya
Ölümün səbəbi: təyin olunmamış
Cinsi: Kişi
Din: Katolik
İrq və ya Etnik mənsubolma: Ağ
Məşğuliyyəti: Rəssam
Milliyyəti: İtaliyan
Florensiya rəssamı Coffo Bigordi Domenikonun bəzi yerlərdə adı Tommaso Curradi kimi tam verilirdi . Buradan məlum olur ki, onun atasının soyadı Curradi və onun babasının soyadı Bigordi olmuşdur. Rəssamın ümumiyyətlə Domeniko Bigordi, adlandırılması ancaq bəzi mənbələrdə verilir və buradan açıq-aydın,biz görürük ki, Curradi adı onun atasının soyadı olmuşdur. Girlandayo çələng istehsalçısı deməkdir. Bu ləqəb Florensiyada qızlar tərəfindən geyilən metal çələnglərə yaraşıqlıq vermək üçün məşhur olan ləqəbdir, rəssama bu ləqəb atası tərəfindən verilmişdir.Onda rəssamlıqdan başqa zərgərlik qabiliyyəti də vardı. Domeniko,ailədə səkkiz uşağın ən böyüyü idi, onun atası zərgər olmuşdur və oda onun yanında işləmiş və onun şagird olmuşdur.O, atasının zərgər mağazasında işləyərkən , yoldan keçənlərin portretlərini çəkirdi. Və bunu görən atası onu şəkli və mozaikanı öyrənmək üçün Alesso Baldovinetdə yerləşdirir. Və onun Alesso Baldovinetdə yerləşdirilməsi həqiqətən məqsədəuyğun fikir idi. O, burada gənc illərini yaşayırdı, buna baxmayaraq, onun otuz bir yaşı olsada şəxsi yaşayış yeri yox idi. Bir işi diqqətəlayiqdir ki, nəticə etibarı ilə 1480-ci ildən müqayisəli surətdə dəyə bilərik ki,erkən yaşdan öz ölümünə kimi , yəni 1494-cü ilə qədər öz dövrunun ən təcrübəli rəssamı olmuşdur, həmişə işləyirdi və başqa sənətkarlar kimi işinin miqdarı çox olmasına baxmayaraq, bu işləri qısada olsa on dörd ilin içinə sıxışdıra bilmişdir.
1480-ci ildə Girlandayo dövlət üçün işləyir. Ognissantının, Florensiyanın kilsələrində , həmçinin özunun yemək otağında natural ölçüdə olan "Axırıncı Şam", "Cerom" və başqa freskalar dinamikliyi ilə və ifadəliyi ilə seçilirdi. Girlandayo 1481-ci ildən 1485-ci ilə qədər Palasso Vecçiyoda Orologioda freskalar çəkir. O, Zenobiusun, həyat ölçüsüsünün kənarında, işin əsas idealını rənglədi, burada perspektivə və daha çox arxitektura struktur ilə, Roma memarlığın və başqa memarlığın fiqurlarından qəhrəmanlarının təsvirini vermişdir. Girlandayo, Palasso Vecçiyoda bir müddət işlədikdən sonra , O, Sistin kiçik kilsədə işləmək üçün Roma papası IV Sikstus tərəfindən Romaya çağırıldı. O, 1483-cü ildə Romaya gəldi. Sistində o ,işləməyə başlamışdır.O, burada ehtimal ki, 1484-ci ildən əvvələ aid olan və bir qədər qeyri-mükəmməl rəngdə, və metod baxımında çox böyük üstünlüyə və böyüklüyə malik olan kilsənin Apostolluqlarının, işlərinə o sıradan Piteri adlandıran "Xristosda və o Endryuda bir qədər rəqibə malik olan," freskalarla tanış olmuşdur.Burada mənzərə fonu, Girlandayo tərəfindən öyrənilən zealouslyda daha çox üstünlük təşkil edirdi, Həmçinin Brancacci kiçik kilsəsində Masacciyodan və başqalarda da məzərə fonu üstünlük təşkil edirdi . O ,həmçinin Romada bir çox başqa işlər üzərində işləmiş və onların ərsiyə gəlməsində böyük əməyi olmuşdur, lakin həmin işlər indiki dövrə qədər çatmamışdır. 1485-ci ildə, Girondayo , S. Finanın kiçik kilsəsində və Toskana S. Gimignano şəhərlərində freskalar çəkmişdir. Diqqətəlayiq əzəməti və nəzakəti ilə seçilən , Finanın iki şəkli, ölmək və ölü, şəkillərində və digər işlərində ona Sebastyan Mainardi ona kömək etmişdir.
O, Romada işlədikdən sonra Florensiyaya qayıdır və Trinita kilsəsində işləməyə başlayır.O burada kilsənin şöhrətinin yüksəlməsində büyük xidmətləri olmuşdur. O, S. Mariya Novellada, işləyir və S. Trinitanın Sassetti kiçik kilsəsinin freskalarında dövlətin həyatından göturulmuş altı mövzu üzərində işləyir. Ona bəzi işlərdə Frensis köməklik edir və onunla 1485-ci il də görüş təyin edir. Əsas işləri dövlət üçün edir. Ona Roma papası Honorius tərəfində verilmiş icazə ilə Frensis"; onun "Ölüm və Dəfn mərasimisi"əsərini həyata qaytarmaqla ona yeni bir ruh vermişdir.Buradakı işdə birinci Lorenzo de Mediçinin portretidir və üçüncüdə və birincidə onun Innocentinin xəstəxanasında S. Mariya Novellada və "Maginin Pərəstişetməsidə" şəkillərdən birinə rəssam öz bənzərliyi ilə yeni bir canlılıq gətirmişdir. Sassettin kiçik kilsəsində çəkilmiş və paytaxt obrazısı, hesab edilən "Çobanların Pərəstişetməsi", əsəri indi Florensiya Akademiyasında saxlanılır.
Girlandayo S. Mariya Novellanın xorunda yerləşən freskaları yeniləmək üçün onu buraya çağırdılar. O burada xor Ricci ailəsinin kiçik kilsəsinə yeni formalar gətirdi ancaq Tornabuoni və Tornaquinci ailələri, Riccidən ailəsindən varlı olduqları üçün bərpan işinin qiyməti ilk olaraq onlar tələb etdilər. O, burada bir sıra freskalar, çəkir və üç divarda , Madonnanın və Baptistin şəkilləri çəkmişdir , bu freskalarda yeni fəndən istifadə etmişdir, freskaların ərsiyə gəlməsində ona bir sıra köməkliklər olmuşdur. Bu əsərlərdə incəsənətin və ümumi dövlətin ləyaqətlərindən başqa, bu işlər çoxlu tarixi portretlərini özündə saxladığı üçün xüsusilə bizə çox maraqlı gəlirdi , Girlandayonun biz burada metod üstünlüklərinin bir daha şahidi oluruq. Girlandayonun Tornabuoninin və Tornaquinci ailələri üçün çəkdiyi iyirmi bir portretdən indiki dövrə heç biri gəlib çatmamışdır . O , müxtəlif mövzularda işləmiş onun rəngarəngliyi ilə seçilən əsərləri aşağdakılardır;
"Zaçariasa, meydanına çıxan Mələk" ,
"Annanın və Elizabetin Salamlarında",
"Templdən, Joaçimin Qovulması ", bu əsərlər Mainardidə və Baldovinettidə yerləşirdi . Riccin kiçik kilsəsi təkrar açıldı və burada 1490-cı ilə qədər tamamlama işləri aparılmışdır. Həmin dövrdə kiçik kilsədən aparılan paytaxt obrazı ehtimal olunan əsər Domenikonun qardaşları, olan Devidin, Benedettonun, köməkliyi ilə ərsiyə gəlmişdir. Burada rənglənən pəncərə Domenikonun yeni layihəsi idi. Onun digər əsəri hesab olunan "Bakirə qız" temperada paytaxt obrazıdır.O, Zenobiusu, Justus əsərlərini və başqalarını , dövlət kilsəsi üçün çəkmişdir. Justus, indi Uffizi qalereyasında, saxlanılan şah əsərlərdən biridir; Volterranın Badiasında; "Maginin Pərəstişetməsi," Innocentinin kilsəsində olan bəlkədə onun ən gözəl şəklidir. Girlandayonun ən axırıncı işlərin gördüyu tarixini 1491-ci ildə apardığını görürük. Girlandayo çılpağ uslubuna tez-tez müraciət etməmişdir. Onun bu xarakterikdə çəkdiyi şəkillərindən biri də "Vulkan və İldırım vurmalarını saxtalaşdıran onun Köməkçiləri", əsəridir. Onu Lo Spedaletton üçün çəkmişdir, ancaq həmin əsər artıq indi mövcud deyildir. Onunla birlikdə iki portret çəkmişdir ,həmin portretlər indi Milli Qalereyada Londonda saxlanılır. Onun 1491-ci ilin əvvəllərində çəkdiyi mozaikalardan biri olan "Xəbər verilmə"dir, həmin mozaika Florensiyanın baş kilsəsinin qapısına çəkilmişdir.
Girlandayonun ümumi bədii nailiyyətlər qazanılmasında onun bütün sələfləri və ya rəqibləri onu ötüb keçmədiyi üçün ona böyük şöhrət vermişdir. . Girlandayonun bir sıra freskalarının tərkibinin sxemi böyükdür və cəzbedicidir onun tək özü isə çox mürəkkəb miqyasda layihələşdirdiyi rəsmdə işıq və kölgə effekti və xüsusilə onun perspektivə gözəl verilmişdir. Bu rəsmin rəngi daha çox açıqdır. Ancaq onu da qeyd edək ki, bəzən Girlanodaiy özü həddindən artıq geniş və kobud parlaq tempera şəkillərindən olan freskalara çox az müraciət edirdi. O tək bu iki metoddan istifadə etdi , heç vaxt onun freskaları, İtaliyalıların "buon freskasını" adlandırdığı, temperadan o qədərdə fərqlənmirdi . Buradan bizə məlum olur ki,o, müəyyən bərkliyi olan metal işin də işləmişdir onun bu erkən təlimini təsdiq edə bilən, tunc heykəlinin xarakterində göstərə bilərik. Girlanodayo əvvəl Sienada məşğul olunan müqəddəslərin və dünyəvi qarışıqları Florensiya incəsənətə təqdim etmişdir. Xristosun, Bakirə qızın və mələklərin fiqurlarında onun tipləri ən yüksək qaydalardan qaynağlanmamışdır Burada tez-tez göstərilmiş qayda pozuntusu və şəkilin qüsuru olan əsərdəki obrazın əllərinin və ayaqlarının arıqlığıdır. Bu əsər Girlandayonun nəzərdə tutduğu və özünun prinsipləri olan əsər idi. Girlandayo tamahkar işçi idi və o ,bütün Florensiyanın divarlarını Florensiyanın bütün tarixinə aid olan rəssmlər çəkmək arzusundə idi . O , bu iş üçün bir sıra komissiyalara təkliflər etməsindən asılı olmayaraq yenə də burada iyrənc pul məsələləri ortalığa qoyulmuşdur, necə ki, onun Ricci kiçik kilsəsi freskalarının nəzərdə tutulan qiymətində, daha yaxşı qiymət təklif edən hər şeydən əvvəl dövlətli olan Tornabuoni tərəfindən təklif edilən, mükafatı məsələsi burada özun açıq şəkildə göstərirdi .
Vazari deyir ki, Girlandayo öz çəkdiyi şəkilləri qızıl suyuna salmağın əleyhinə idi .O əsl şəkili təmsil edərək , şəkilin sonradan qızıl suyuna salmaq üçün nəzərdə tutmuşdur. Onun əsərlərindən olan "Çobanların Pərəstişetməsi", indi Florensiya Akademiyasında, varlıq qızılında saxlanılır. Girlandayounun çoxlu şəkil və eskizi Uffizi qalereyasındadırlar, və həmin şəkil və eskizlər diqqətəlayiqliyi ilə seçilillər. Girlandayonu böyük şöhrətləndirən faktlardan bir , onun Mikelanceloya , erkən təhsil verməsi idi. Bəzi mənbələrdə verilir ki, onun Mikelanceloyo ilə uzun müddət qalsada ona erkən bədii təhsili vermədiyi göstərilmişdir. F. Granaccida onun şagirdlərindən olmuşdur. Girlandayo məşhur sənətkar olmuşdur. O, yanvarın 11-i, 1494-ci ildə çox zərərli hərarətdən öldü və S. Mariya Novellada dəfn edildi . O iki dəfə evli olmuşdur və altı uşağı var idi. Oğlanları onu tək etmişdir. Oun nəsli alicənab olmuşdur,XVII əsrə qədər gələn nəsilləri uzun və alicənab xəttinə malik idi, nəsillərin axırıncı üzvləri monastırlara daxil olmuşdur. Ehtimal edirdilər ki, Domeniko kasıb öldümüşdür o ,zərif, alicənab və vicdanlı adam olmuşdur. Onun oğlu olan Ridolfo Girlandayo(1483-1560) öz atasının yolunu davam etmişdir