Torpaq və icmaların büdcələri də dövlət büdcəsi kimi hakimiyyətin icra orqanı- yerli administrasiya tərəfindən tərtib olunur, nümayəndələr hakimiyyəti – şura (deputatların iclası) tərəfindən qəbul edilir və nümayəndələr hakimiyyətinin orqanı tərəfindən icra olunur. AFR-in milli gəlirində torpaq və icma büdcələrinin payı 20%-dən çoxdur.
Torpaq və icmalar ümumdövlət xərclərinin təqribən 100%-ni kommunal təsərrüfata, təhsil və səhiyyə müəssisələrinə, bütün xərclərin 80%-dən çoxunu nəqliyyata, yol və mənzil təsərrüfatına, xərclərin təqribən dörddə üçünü dövlət aparatının saxlanmasına və xərclərin 40%-dən çoxunu dövlət borcunun xidmətinə maliyyələşdirir. Torpaq və icmaların məxaric artımı onların gəlir bazasının genişlənməsi ilə müşayiət olunmur. Bununla əlaqədar olaraq, xüsusi gəlirlərin xüsusi çəkisi aşağı düşür və büdcə sisteminin daha yüksək hissəsindən olan dotasiyaların payı artır. Yerli orqanların borc əməliyyatlarının həcmi artır və bu da onların büdcə kəsirliliyinin artmasına səbəb olur.
Yerli hakimiyyət orqanlarının planlaşdırılmış gəlir və xərclərinin siyahısını Almaniyada büdcə nizamnaməsi adlandırmaq qəbul olunmuşdur.
Torpaq və icma büdcələrinin məxaric maddələrinin məqsədli təyinatı üst-üstə düşür, lakin üfüqi tarazlaşdırma mexanizmində torpaqların iştirakı istisna təşkil edir. Öz xərcini ödəmə prinsipinə görə, yerli xərclər öz gəlirləri hesabına ödənilməlidir. Kreditlərin mümkünlüyü yalnız büdcə kəsirlərinin ödənilməsi və investisiya məqsədləri üçündür. Bununla belə, yerli büdcələr xroniki şəkildə kəsirlidirlər. Onlar borclarla yüklənirlər. Icmaların borc payı daha yüksəkdir. Borclardan daima büdcə kəsirlərinin ödənilməsi və kapital qoyuluşlarının maliyyələşdirilməsi üçün istifadə edilməsi borcları artırır və yerli büdcələrin maliyyə vəziyyətinin pisləşmə səbəblərindən biri olur. Yerli hakimiyyət orqanlarının xərcləri aşağıdakı qruplara bölünür:
AFR-in maliyyə sisteminin mühüm hissəsi xüsusi fondlardır. Onlardan ən əsası Sosial sığorta fondudur. Sosial sığorta fondu sığortanın müxtəlif növlərini əhatə edən çox sayda avtonom fondları birləşdirir. Bütün sosial sığorta fondları üçün ümumi cəhət gəlirlərin üç mənbədən toplanmasıdır. Bunlar məcburi ayırmalar, sahibkar ödəmələri və federal büdcədən subsidiyalardır. Sahibkar ödəmələri daha böyük xüsusi çəkiyə malikdir. Sosial sığorta fondları bədbəxt hadisələrdən və xəstəliyə görə sığorta ilə, fəhlə və qulluqçuların pensiya sığortası ilə və muzdla işləməyənlərin pensiya sığortası ilə məşğul olur.
Almaniyanın pensiya təminat sistemi vətəndaşların qocalıqda maliyyə təminatının iki prinsipi əsasında qurulmuşdur. Bunlar yenidən bölüşdürücü və yığıcı prinsiplərdir. 1990-cı illərdən başlayaraq pensiya sisteminin dəyişdirilməsi yığıcı hissənin tətbiq edilməsi vasitəsilə həyata keçir. Qocalıq çağında yoxsulluğa imkan verməmək üçün vergi daxilolmaları ilə maliyyələşən bazis (minimal) pensiyalar tətbiq olunur. Pensiyalar əmək haqqının dinamikasından asılı olaraq indeksasiyaya uğramayacaq. Pensiya islahatı 2030-cu ilə qədər davam edəcək. Bu islahat inqilabi xarakter daşımır, lakin pensiya sistemi ciddi transformasiyaya uğrayır.
Işsizlik üzrə sığorta və ödəmələr federal məşğulluq idarəsi tərəfindən həyata keçirilir. Sığorta ayırmaları fəhlə və qulluqçuların gəlirlərindən asılı olmayaraq, onlar üçün məcburidir. Işsizlər yardım alırlar. Bu yardım onların ümumi əmək stajından, son əmək haqqının ölçüsündən, yaşından, uşaqların olmasından asılıdır. Işsizlik üzrə sığortadan «çıxarılmış» işsizlər, yəni yardım almaq hüququnu itirənlər işsizlik üzrə ödəmələr alırlar. Uşaqları olan işsizlər əvvəlki gəlirlərinin 58%-i qədər, uşaqları olmayan işsizlər isə əvvəlki gəlirlərinin 56%-i qədər ödəmələr alırlar.
Müharibə yükünün bərabərləşdirmə fondu «müharibədən ziyan çəkmiş əhaliyə kömək» məqsədilə yaradılmışdır. Fondun vəsaitləri sahibkarların ödənişlərindən ibarətdir və bu ödənişlər əmlakın qiymətləndirici dəyərinin 2-3%-i ölçüsündə olur. Ödəmələr məhsulun qiymətinə daxil edilir, yəni istehlakçıların üzərinə qoyulur. Fond federal və yerli büdcələrin dotasiyaları ilə, o cümlədən istiqrazların emissiyalarından gələn mədaxillə doldurulur.
Ağır sənayeyə və energetikaya kömək üçün nəzərdə tutulmuş dövlət fondu 1952-ci ilin investisiya yardımı haqqında qanununa uyğun olaraq yaradılmış investisiya fondu idi. Fondun vəsaitləri sənaye müəssisələrinin gəlirindən tutulan ayırmalardan təşkil olunurdu. Onlar əsasən kömür sənayesinə, qara metallurgiyaya və energetikaya istiqamətləndirilirdi. Bu sahələrin müəssisələri istiqrazlar altında borc alı və həmin istiqrazların sahibləri kreditor şirkətlər olurdu. Kreditorlar 187 sayda iri müəssisə arasında bölüşdürülmüşdür. Metallurgiya və energetika üzrə məsələlərin həllindən sonra fond ləğv olunmuşdur.
Dövlət müəssisələri – əsasən iri konsernlərdir. Dövlətin bütün səhmdar kapitalının üçdə ikisi onların payına düşür. Inhisarçı kapital üçün kifayət qədər rentabelli olmayan sahələri dövlət öz əlində cəmləşdirir. Bunlar yol təsərrüfatı, avtostradalaırın, aerodromların tikintisi, mənzil təsərrüfatıdır. Dövlət sənaye müəssisələri xüsusi yer tutur. Onların əksəriyyəti hələ XX əsrin əvvəlində Birinci dünya müharibəsinə hazırlıq dövründə yaranmışdır. 1929-1933-cü illərin dünya iqtisadi böhranı, həmçinin Ikinci dünya müharibəsi dövlət sənaye sektorunun genişlənməsində az rol oynamadılar. Ikinci dünya müharibəsindən sonra Üçüncü reyxin müəssisələri AFR-in mülkiyyətinə keçdi.
Formal şəkildə dövlət büdcəsi ilə əlaqədar olmayan qeyri-səhmdar müəssisələr ölkənin bütün iqtisadi sisteminin fəaliyyəti üçün zəruridir. Bunlar federal dəmir yolları, federal poçt, dövlət kredit müəssisələri, kommunal müəssisələrdir. Onların ən iriləri dövlət tənzimlənməsinin hesablama sistemində mühüm rol oynayan federal yollar və federal poçtdur. Federal poçtun və federal yolların fəaliyyətinin təşkilati-hüquqi əsasları, onların büdcələrinin mədaxil və məxaric hissələrinin icrası da daxil olmaqla, Federal hakimiyyətin qanunu ilə müəyyənləşdirilir (1951-ci il 13 dekabr ). Sonrakı illər ərzində bu qanuna dəyişikliklər və əlavələr daxil edilmişdir. Qanuna müvafiq olaraq, federal poçt öz xərclərini əldə etdiyi gəlirlərlə ödəməyə borclu olan müstəqil hüquqi şəxsdir. Bu mənada, federal poçt dövlət büdcəsindən dotasiyalar almır. Federal poçtun sərəncamında bir sıra elmi –tədqiqat institutları olur. Onlar rabitə, optika, telemexanika sahələrində tədqiqatlar aparırlar.
AFR-də dövlət müəssisələrinin fəaliyyəti bütövlükdə itkilərlə müşayiət olunur. Bu, onların şəxsi inhisarlara reallaşdırılan məhsuluna aşağı qiymətlərin qoyulması ilə bağlıdır. Itkilər əsasən qısamüddətli və ortamüddətli kreditlər hesabına ödənilir və nəticədə dövlət müəssisələrinin borcları artır.
Maliyyə sisteminin hissələrinin məcmusu şəkil 3.2-də göstərilmişdir.