6.5.1 Müştərilərlə bağlı marketinq aktivləri

6.5.1 Müştərilərlə bağlı marketinq aktivləri

Müştərilərlə bağlı marketinq aktivləri kompaniyanın maddi və ya qeyri-maddi olmaq etibarilə müştərilər və ya potensial müştərilər üçün qiymətli olan aktivləridir. Tez-tez onlar müştərilərin baxışlarında mövcud olur və öz təbiətləri etibarilə qeyri-maddi olurlar. Bununla belə bu aktivlər kompaniyanın bazarda müdafiə edilən rəqabətli mövqeyinin yaradıl­masının ən kritik məsələlərindən birini təcəssüm etdirə bilər.

Kompaniyanın reputasiyası və adı
Müştərilərlə bağlı aktivlərdən ən vaciblərindən biri kompaniyanın imici və ya reputasiyasıdır. Mercedes, BMWRolls Royce kimi kompaniyalar fəaliyyət göstərdikləri bazarlarda müştərilər üçün bir çox dəyərlərə malik (etibarlılıq, davamlılıq, nüfuz, bütövlükdə məhsulun keyfiyyəti) təchizatçı surətinə malikdirlər.
Kompaniyanın adı onun diqqət mərkəzində saxladığı bütün məh­sullarına aktiv gətirir. Həqiqətən də, bir çox hallarda korporativ ad güclü aktivi ehtiva edirsə, o, brendə çevrilir və bir çox müxtəlif  məhsulların  nişan­lanmasında istifadə olunur (misal üçün, Virgin, KodakSainsbury’s –bu təkcə kompaniya adları deyil, həm də müştərilər tərəfin­dən imtiyazlara malik brendlərdir).
Eyni zamanda kompaniyanın imici və reputasiyası mənfi, yəni passivdə ola bilər. Belə təsir müştərilərin məhsulun keyfiyyət barəsində fikirləri çərçivəsindən kənara çıxa bilər. 1996-cı ildə Oqilvi və Materanın (Ogilvy and Matera) tədqiqatları zamanı “fəndgir yaramaz”ın digər əksi olan “vicdanlı və namuslu” kompaniyalar barəsində istehlakçıların fikirlərinin müqayisəsi aparıldı. Etik reytinqin yuxarı sıralarında Marks & Spenser, Boots, Virgin Atlantic, CadburyThe Body Shop yer aldılar. Siyahının ən aşağı yerlərini tutdular: Camelot (lotereya biznesinin Brita­niya operatoru), The Sun qəzeti, kommunal xidmətlər müəssisəsi Yorkshire Water, bukmeker kompaniyası William HillLadbrokes və həm­çinin Sky TV (Bell, 1996) yer alırdı. Bu sorğunun ciddiliyini həm də o fakt təsdiq edir ki, istehlakçılar davranışları qeyri-etik hesab edilən kompaniyalara könülsüz müraciət edirlər.
Firmaların özləri barəsində bədxah şayiələrə münasibəti də böyük əhəmiyyət kəsb edir. Misal üçün, belə ki, avtoşinlər istehsal edən Firestone kompaniyasının reputasiyası, Firestone-un şinləri ilə təchiz olunan Ford Explorer avtomobil modelləri ilə ABŞ-da baş verən avto­mobil qəzaları və avariyaları nəticəsində 170 ölüm hadisəsinin səbəbləri ilə bağlı Ford kompaniyası ilə aralarında baş verən kütləvi qalmaqalda ciddi şəkildə ziyan çəkdi. Ford kompaniyası nəticədə 13 mln avtoşini istifadədən çıxartdı; xərclər 3 mlrd. ABŞ dollarına bərabər idi (Marketing Business, iyul/avqust 2001)
Skoda avtomobili Britaniyada daha çox təhlükəli hesab olunur, geniş yayılmış, lakin, səhv fikir ondan ibarətdir ki, bu avtomobillər çox aşağı keyfiyyətlidir. 1995-ci ildə Böyük Britaniya bazarına yeni modeli buraxmağa hazırlaşan Skoda istehlakçıların nəqliyyat vasitəsini qiymət­ləndirməsi üçün anonim test keçirdi. Avtomobil markasını tanımayanlar həm dəyərinə, həm də dizaynına görə onu yüksək qiymətləndirdilər. Əgər test iştirakçılarına Skoda adı məlum olurdusa, onda, dizayna münasibət elə də xeyirxah olmur və dəyərin qiymətləndirilməsi də əhəmiyyətli dərəcədə aşağı düşürdü. Nəticədə belə imic, reklam kampaniyasında öz avto­mobillərindən razı olan, lakin, Şkoda əldə etdikləri üçün sıxılan isteh­lak­çıları təsvir edən gülməli formada təqdim olundu.
Beləliklə, biz tədricən kompaniyanın adından və reputasiyasından brendinqə keçirik.

Brendinq
Korporativ ad və brendlərin istifadəsi marketinq haqqında bir çox baxışların əsasında durur. Misal üçün, İnterbrand agentliyi dünyada on ən dəyərli brend haqqında məlumat verir. Nəticələr cədvəl 6.1-də göstərilib (və kompaniyanın vebsaytında müntəzəm olaraq yenilənir).
Bu siyahı çoxlu şərhə məruz qaldı, çünki, qiymətləndirməyə görə Coca-Cola ilk dəfə olaraq McDonald’s-ı üstələyə bilmişdi. 2000-ci ildə İnterbrand kompaniyasının reytinqində ən yüksək yerləri tutmuş Britaniya brendləri bunlar oldu: Reuters (46-cı yer), Shell (60-cı), Burger King (61-ci), Smirnoff (62-ci), Johnny Walker (67-ci) və Guiness (74-cü). Təəcüblü deyil ki, qiymətləndirmə siyahısının yüksək pillələrini ABŞ brendləri tutmuşdur və onların payına bütün qlobal brendlərin 73%-lik dəyəri düşürdü. Brendlərin dəyərinə görə ikinci yeri Yaponiya tutur (6%), onu Almaniya (həmçinin 6%) və Böyük Britaniya  (4%) izləyir (Ambler, 2001).

Cədvəl 6.1 On ən məşhur brend


Qiymətlər*

1990

1996

2001(dəyəri mlrd. ABŞ dolları)

1

Coca Cola

McDonald’s

Coca-Cola (69)

2

Kellogg

Coca-Cola

Microsoft (65)

3

McDonald’s

Disney

IBM (53)

4

Kodak

Kodak

General Electric (42)

5

Marlboro

Sony

Nokia (35)

6

IBM

Gilette

Intel (35)

7

American Express

Mercedes Benz

Disney (33)

8

Sony

Levi’s

Ford (30)

9

Mercedes Benz

Microsoft

McDonald’s (25)

10

Nescafe

Marlboro

AT&N (23)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Qiymətlər əsaslanıb: 1) kompaniyaların “çəkilərinə” – onun bazarda hökmranlıq dərəcəsinə, 2) “uzunluğuna” – bazarlarının davamlılığına, “enliliyinə” – yaş, dini və digər aspektlərinə görə qiymətlərinə,
4) “dərinliyinə” – müştərilərin sədaqətliliyinə görə

Mənbə: İnterbrand ((1996, 2001) 

Əlbəttə ki, belə siyahılar müfəssəl deyil, çünki “qaliblər” real dəyərlər əsasında deyil, daha çox seçilmiş meyarlar əsasında müəyyən edilirlər.
Korporativ adın daha çox passiv və ya əhəmiyyətsiz aktiv olduğu kompaniyalar arasında  daha vacib olanı aktiv qismində ayrı-ayrı brend­lərin əldə edilməsinə və ya yaradılmasına daha çox diqqətin verilməsidir. Misal üçün, Beechams kompaniyası xüsusi olaraq uyğun bazar reputas­iyasına malik brendin əldə edilməsinə girişdi. Bovril brendi bulyon kubiklərinin bazara irəlilədilməsinə imkan yaratması məqsədilə alındı (çünki, Bovril – həmin bazarda ət ekstraktlarının mötəbər brend adı idi).
Korporativ adın kifayət olmadığı müştərilərə əsaslanan Rank Hovis McDougall (RHM) kimi kompaniyalar, onlarda olan müxtəlif brendləri öz əsas aktivlərinə çeviriblər. Misal üçün, belə ki, sous istehsalı sferasında Britaniya bazarında lider kimi tanınan Bisto brendi RHM kompaniyası tərəfindən supların və sousların bazara irəlilədilməsində səmərəli olaraq istifadə edildi.
Reputasiyada olduğu kimi, uzun müddət ərzində kompaniyanın dəyəri qiymətləndirilərkən brendlərin dəyəri “qudvillərə” aid edilirdi. 1988-ci ildə Nestle kompaniyasının Rowntree şirniyyat firmasını əldə edərkən alıcı Kit-Kat, Quality Street, Smarties, Rolo və Yorkie brendlərini öz sərəncamında görmək üçün kompaniyanın aktivlərinin balans dəyərindən altı dəfə çox pul ödədi.
Böyük Britaniyanın avtomobil sənayesi, yəqin ki, brendlərə və ya markalara əsaslanan aktivlərə ən uğurlu misallardan biridir. Uzun illər ərzində Rover Group kompaniysı və onun sələfləri Rover, Wolseley, MG, Austin HealeyJaguar avtomobil markası növlərində dəyərli aktivlərə sahib olmuşlar. BMW kompaniyasına, alman mətbuatında “İngiltərə pa­siyenti” adlandırılan (gurultu qoparmış filmin adına görə) xüsusiyyət məxsus olduğu qısa zaman müddəti ərzində, BMW, BMW brendinin dəyərliliyini bütün kompaniya və onun təchizat zəncirinə birləşdirici amili kimi Rover məhsul və əməliyyat qruplarına tətbiq etməyə cəhd göstərdi. BMW kompaniyası Roveri 10 funt sterlinqə kompaniyanın keçmiş icraçı direktoru Con Tauerin başçılığı altında konsorsiuma satdığı zaman, gizli olaraq etiraf edildi ki,onlar bu qrupa lazımi brend dəyərliliyi verə bilmədilər, ancaq onlarsız BMW kompaniyanın gələcəyini çətin ki təsəvvür edə bilərdi.
Avtomobil bazarının digər sektorunda Rolls-Royce kompaniyasının avtomobilləri (indi Vickersin bir hissəsi olan və Rolls-Royce kompa­niyasına tamamilə aid olmayan Aero Engine) Bentley adını canlatdılar. Bentley firması özündə uğurlu “idman” avtomobili markasını ehtiva edərək 1930-cu illərdə Rolls-Royce kompaniyasının bir hissəsi oldu, lakin, onun potensialından yenə də tam olaraq istifadə edilmədi - mahiyyətcə bu eyni avtomobilin kapotunda yeni nişan anlamını verirdi. Bununla belə, bazar tədqiqatları göstərdi ki, real və potensial alıcılar üçün “Bentley” və “Rolls-Royce” tamamilə müxtəlif əhəmiyyət kəsb edir. Rolls-Royce avtomobilini “həyatda uğur əldə edənlərin” sürdüklərini hesab etdikləri zaman, Bentleyə “sərbəst sürmə üçün idman avtomobili” kimi baxırdılar. Bentley Rolls-Royce avtomobilərinin sahiblərinin gizlətməyə cəhd göstərmədikləri varlılıqdan fərqli olaraq firavanlılığın azalmasının sino­niminə çevrildi. Bentley avtomobil markası təkrar olaraq bazara ona görə çıxarıldı ki, üstünlükdən istifadə edilsin və turboqidalandırıcı mü­hər­rikə malik bu idman avtomobilini gənc, fəal və eyni zamanda varlı sürücülər üçün cəlbedici olsun. Bu bazarda o Porsche, MercedesJaguar avtomobilləri ilə kifayət qədər uğurlu rəqabət aparır.
Brendinq şəxsiyyətlər səviyyəsində də fəaliyyət göstərir. Misal üçün, bu yaxınlarda kişi və qadın idmançıları merçandayzinq (ticarətdə - tər.-idən) və reklamda istifdadə edilən  öz adlarını və ləqəblərini patentləşdirməyə başlayıblar. Futbolistlər Alan Şirer (Alan Shearer), Pol Qaskoyn (Pol Gascoigne) və Rayan Giqqs (Ryan Giggs) öz soyadlarını və ləqəblərini  “Qazza” (Gazza), “Giqqsi” (Giggsy) və “Giqqs 11” (Giggs 11) qeydiyyatdan keçirmişlər. Mançester Yunaytedin keçmiş oyunçusu Erik Kantona (Eric Cantona) öz adını və azarkeşlər tərəfindən oxunan “ah, oh Kantona” şüarını patentləşdirmişdir. Avtoyürüşçü Deymon Hill yarış qayığı dəbilqəsinin şüşəsi içindən görsənən gözlərinin şəklini qeydiy­yat­dan keçirmişdir (misal üçün, nəticədə Anderson Consulting firması tərəfindən bu təsvir reklamda istifadə edilmişdir). Kriket üzrə keçmiş beynəlxalq hakim Diki Berd öz fiquru formasında pivə parçı buraxdı. Yuxarıda sadaladığımız şəxslərdən hər biri qeydə alınmış adlarından, şüarlarından və ləqəblərindən istifadə zamanı məhsulların satışından təx­minən 10%-lik təxsisat almaq hüququna malikdirlər. Təkcə Böyük Brita­niyada futbol təchizatı sferasında kommersiya fəaliyyətinin həcmi 1996-cı ildə 100 mln. funt sterlinq təşkil etmişdir, buraya futbol butsıları daxil deyildir – bu əlavə 110 mln. funt sterlinq deməkdir. Bazarda satılan bu məhsulların əksəriyyətinin üzərində oyunçuların adları yazılmışdır (The Guardian, 30 avqust 1997-ci il). Analoji olaraq ABŞ-da da böyük futbol və basketbol ulduzlarının adlarından istifadə edilir.
Bir sıra səbəblərdən, faktiki olaraq, brendinq müstəsna marketinq problemi kimi qalır:

  • Brendləri yaratmaq asan deyil: misal üçün, Böyük Britaniyada qida məhsulları ticarətində olan 50 brendin yalnız bir neçəsi yenidir: 4-ü 1800-cü ildə, 16-sı 1900-1950-ci illər arası, 21-i 1950-1975-ci illər, yalnız 9-u 1975-ci ildən sonra meydana gəlmişdir. Sadə iqtisadi təfəkkürdən çıxış etsək, bir vaxtlar ad qazanmış brendlərdən tam olaraq istifadə edilməlidir.
  • Brendlər müştərilər üçün dəyərliliyi artırır: klassik misal çəkək: anonim test zamanı istehlakçılardan 51 faizi Coca-Colaya deyil, Pepsi içkisinə üstünlük verirlər, lakin, “açıq” testlər zamanı 65 faizi Coca-Cola içkisini seçirlər: alkoqolsuz içkilərin seçimi məhsulun dadına deyil, brendin imicinə əsaslanır (de Chernatony and MacDonald, 1992).
  • Brendlər müdafiə olunan rəqabətli vəziyyət yaradır: Heinz paxla peçenyeləri – bu qədim və etalon brenddir. 1996-cı ildə paxla peçenyelərinin bəzi növləri öz brendləri altında super­mar­ketlərdə bankası cəmisi 3 pensə satılırdı. Bu brendin qüdrəti o qədərdir ki, Heinzin müştəriləri qeyd etdiyimiz qiymətlərdən doqquz dəfə yüksək qiymətə loyal münasibət göstərirlər, həm də faktiki olaraq Heinz kompaniyası bu anda öz məhsullarının qiymətlərini də qaldıra bilərdi. Bütün “müharibə” ərzində Heinzin gəlirləri cəmisi 4 faiz aşağı düşdü.
  • Brendlər müştəriləri saxlamağa imkan verirlər: ABŞ-ın brend kapitalı koalisiyasının maliyyələşdirdiyi (US Coalition for Brand Equity) tədqiqatın nəticələrinə görə, brendə loyallıq alıcıları rəqib kompaniyaların məhsul irəlilədilməsinə qarşı daha az həssas edir və onları həmin brend altında yeni məhsul və xidmətləri sınaqdan keçirməyə təhrik edir. “İnformasiya resursları” (İnformation Resources) təşkilatı tərəfindən 8 il ərzində 400 brend üzərində apa­rılmış tədqiqat göstərir ki, aparıcı brendlərin satış həcminin artma­sı­nın 30%-i yeni reklamlara görə yeni müştərilərin cəlbi, lakin, 70 faizi isə - mövcud alıcıların sayəsində mümkün olur (Kanner, 1996).
  • Brendlər bazarın formasını dəyişdirə bilərlər: Böyük Bri­taniyada maliyyə xidmətləri sektoru uzun müddət ərzində zəif brendinqlə və brendlər haqqında az məlumatlılıqla assosiasiya olunurdu. Provident, Perpetual və Scottish kimi adlar ancaq və ancaq qənaətcilliyə yönəlir. Virgin Direct kompaniyası və Sainsbury bankı öz güclü brendlərini bu sektora daxil etmələri sayə­sində sürətlə və minimal xərclərlə maliyyə xidmətləri baza­rında pay əldə ediblər.
  • Brendlər maliyyə səmərəliliyini nümayiş etdirirlər: CitibankInterbrand kompaniyalarının 1997-ci ildə keçirdikləri tədqiqatların nəticələrinə görə biznesləri brendlərə əsaslanan kompaniyalar 15 il ərzində qiymətli kağızlar bazarında hökmranlıq edirlər. Lakin, elə həmin tədqiqatlarda 1990-cı illərin ortalarında bəzi sahibləri tərəfindən brendlərə qoyulan investisiyaların azalması və  bunun da nəticədə kompaniyaların məhsuldarlığına mənfi təsir göstərməsi təhlükəsi qeyd olunmuşdur.
  • Brendlər dövlət sərhədləri tanımırlar: qlobal brendlər getdikcə daha da yayılırlar və bir çox firmalar müştəriləri qlobal xarakter aldıqca öz brendlərini beynəlxalq bazarlarda vahid standarta gətirməyə çalışırlar.  Misal üçün, mobil kommunikasiya kom­pa­ni­yası Vodafone bu yaxınlarda öz regional brendləri arasında “miqrasiya” edərək vahid qlobal Vodafone brendi yaratdı. Əvvəllər Panafon, sonra Panafon-Vodafone adlanan yunan qız kompaniyası 2002-ci ilin yanvarından sadəcə Vodafone adlandırıldı. Miqrasiya prosesin asanlaşdırmaq üçün firma ikiqat brendinq strategiyası ilə silahlandı, yəni ki, müəyyən məhdud müddət ərzində Vodafone adı orijinal adla birgə istifadə olunurdu ki, brendin müştərilərinin tanımasına imkan versin (Marketing Business, mart, 2002).

Brendin dəyərinin mənimsənilməsi
Müəyyən müddət ərzində mühasiblər kompaniyanın brendlərinin dəyə­rinin müəyyənləşdirilməsi problemi üzərində baş sındırırdılar ki, onların dəyərini mühasibat balansında ayrıca aktivlər maddələrində qudvillərdən fərqli göstərə bilsinlər. Texniki baxımdan bu çətindir. Lakin Sonders (Saunders, 1990) brendlərin dəyərinin qiymətləndirilməsini şübhə altına saldı, aydındır ki, əksər kompaniyalar indi bu siyasətdən istifadə edirlər. Son illər brendləri aktivlər kimi satmağa diqqər artmışdır: 1996-cı ildə Grand Metropolitan kompaniyası  Shippam’s Paste, Memory Lone CakesPeter’s Savoury Products brendlərini satışından təxminən 300 mln. funt sterlinq əldə etmişdir. 1997-ci ildə likyor müəssisəsi Highland Distilleries öz Macallan viskisi brendini  mühasibat sənədlərində 60 mln.funt sterlinq qiyməti qoymuşdur. Elə həmin ildə Manchester United fut­bol klubu “Man U” brendini ticarət markası kimi lisenziyalaşdırılmış isti­fadəsi üzrə razılaşmadan 2.2 mln.funt sterlinq əldə etmişdir.
Brendin dəyərinin qiymətləndirilməsi birmənalı məsələ deyil. Bununla  belə, mühasibat uçotu üçün brendlərin dəyərinin qiymətlən­di­ril­məsi zamanı bir çox amillər nəzərə alınır (bax, Murphy, 1991). Onların hamısı, yenə də, brendin rəqibin brendinə nisbətən indi və ya gələcəkdə daha yüksək mənfəət gətirməsi imkanına aiddir:

  • Bazarda cari vəziyyət: yüksək bazar paylarına malik olmalarına baxmayaraq, bazardakı hakim mövqenin başqalarına məxsus olduğu brendlərə nisbətən, bazarda lider olan brendin dəyəri yüksək qiymətləndirilir. Xüsusən də istehlak bazarlarında belə situasiya istehlakçıların lider brendlərdən alış-veriş etməyə meylli olmasından irəli gəlir və bu təmayülün rəqiblər və ya bazarın yeni iştirakçıları tərəfindən aradan qaldırılması asan deyil. Uyğun olaraq da, bazarda liderlik bazara daxil olmağa və ya sonrakı inkişafa cəhd edən rəqiblər üçün maneə yaratmaq iqtidarındadır.
  • Bazarın tipləri: formalaşan bazarlarda böyük həcmli və artım potensialına malik brendlər daha qiymətlidir. İntensiv qiymət rə­qa­bəti müşahidə olunan bazarlardakılarla müqayisədə yüksək mən­fəət səviyyəsinə malik bazarlardakı brendlər daha qiymətli hesab olunurlar (faktiki olaraq, o brendlər qiymətli hesab olunurlar ki, onlar kompaniyaya qiymətdən başqa hər hansı digər istənilən əsasda rəqabət aparmaq imkanı verir). Texnoloji dəyişikliklərə və ya dəbin təsirinə zəif məruz qalan bazarlarda olan brendlər daha qiymətli hesab olunurlar (misal üçün, qənnadı məmulatları və ya pivə bazarlarında).
  • Uzunömürlülük: aydındır ki, uzun müddət ərzində mövcud olan brendlər daha dayanıqlı müştəri loyallığı ilə öyünə bilərlər. Onlar bazar “strukturunun” hissəsinə çevrilirlər. Kompüterlərin aparat təminatı bazarında fəaliyyət göstərən İBM brendi buna ən yaxşı misal ola bilər. Məhsulla birgə assosiasiya olunan brendlər, misal üçün, Formica brendi -   mətbəx bıçağı, Hoover tozsoranları da yüksək dəyərliliyə malikdirlər. Ayrı-ayrı məhsulların həyat tsikli, sürətli texnoloji və ya bazar dəyişiklikləri üzündən qısa olduğu zaman, uzunömürlü brendlər dəyişikliyə və məhsulların təkmil­ləş­dirilməsinə uğraya bilərlər. Persil öz məhsulunu daima təkmilləş­dirməklə və dəyişən yuma üsullarına və şərtləriə uyğunlaşmaqla yuyucu tozlar bazarında təxminən 50 ildir ki lider olaraq qalır (yaxud da liderlər sırasındadır). Blekett (Blackett) (Murfy, 1991 əsə­rində) yazır: Stork (marqarin), Kellogg (qarğıdalı çəngəsi), Cadbury (şokolad),  Gilette (ülgüc),  Schweppes (kokteyl), Brooke Bond (çay), Colgate (diş pastası), Kodak (fotoplyonka), Hoover (tozsoranlar) – bütün bu brendlər öz kateqoriyalarında 1931-ci ildə lider idilər və 1991-ci ildə də lider olaraq qalırlar, lakin bu brend­lər altındakı məhsulların çox az qismi öz əvvəlki keyfiyyətlərini saxlamışlar. Daha uzunömürlü brendlər də mövcuddur.  Coca-Cola Böyük Britaniya bazarında ilk dəfə 1900-cü ildə göründi, Kodak ticarət markası isə 1901-ci ildə yaradılıb. Uzun müddət ərzində müştərilər üçün müasir və əhəmiyyətli qala bilən brendlər daha güclü aktivlər hesab olunurlar.
  • Qlobal iştirak: beynəlxalq miqyasda istifadə edilən və ya istifadə edilə bilən brendlər, bütövlükdə, fəaliyyəti daxili bazarla məhdudlaşan brendlərə nisbətən daha dəyərlidir. Qlobal reklam və qlobal kütləvi informasiya sferasında son nailiyyətlər beynəlxalq və ya qlobal brendlərin dəyərini artırdı.  Biz “əsas brendlərin” qlobal mövqeləşdirmədəki gücündən artıq danışmışıq.
  • Genişlənə bilmə: yeni bazarlarda və ya elə həmin bazarda genişləndirilərək istifadə edilə bilən brendlər öz bazar çevrəsi ilə məhdudlaşan brendlərə nisbətən daha yüksək dəyərə malikdir. Misal üçün, Gilette brendi bir neçə “birdəfəlik” məhsullar bazarını tutmaq üçün uğurla genişləndirilmişdir; Guiness adı kitab tica­rətində istifadə olunur; Levi’s adı, müxtəlif növlü geyim və akse­suar­lara yayılır, yəni indi təkcə beşcibli göy cinslərlə assosiasiya olunmur. Dunhill, GucciYves Saint Laurent kimi moda ev­lərinin adı, brend adlarının əsas fəaliyyət növlərinə aid olmayan məhsullara genişlənməsi ilə xüsusi uğur əldə etmişlər.
  • Müdafiə: Qeydə alınmış ticarət markaları, patentləri və/və ya qeydə alınmış sənaye nümunələri ilə müdafiə etmək mümkün olan brendlər, potensial olaraq, asanlıqla təkrar olunan brendlərə nisbətən daha yüksək dəyərə malik olurlar (brendiqn sahəsində hü­quq­­ların müdafiəsi məsələlərinin qısa icmalı üçün www.laytons.com–a bax). Pərakəndə ticarət müəssisələrinin şəxsi brend­ləri tərəfindən hücumlar brendin dəyərinə mənfi təsir göstərə bilər (misal üçün, 1995-ci ildə ilk dəfə olaraq Virgin ColaSainsbury’s Classik Cola Böyük Britaniya bazarında Coca-Cola brendinin payının azalmasına və 50%-dən aşağı düşməsinə səbəb olmuşdur); brendlərin təkrarlanması (Asda pərakəndə ticarət kom­paniyası bir neçə brend  sahibləri ilə kompaniyalarının brend­lərinin bazarda lider olan brendlərlə diqqətçəkən oxşarlıqları səbə­bindən məhkəmələrə müraciət etmişdir); brendlərin saxta­laş­dırılması (brend dının qanunsuz düzəldilməsi Nike, Reebok, Levi Strauss, BP motor oils kimi firmalara və həmçinin, kompüterlər üçün proqram təminatının əksər istehsalçılarına böyük zərbələr vurur); pərakəndə strategiya (Tesco kompaniyası Levi Strauss cinslərini, Chanel ətirlərini və Clarins kosmetikasını bu brendlərin sahiblərinin iradələrinə zidd olaraq aşağı qiymətə satır, hansı ki, onlar hesab edirlər ki, brendlərinin “uyğun gəlməyən” yerlərdə satmaq brend-kapitalın aşağı düşməsinə səbəb olur).

Qeyd etmək lazımdır ki, indi brendlərin dəyərinə marağı, əsasən, birləşmə və udulmadan müdafiə məqsədilə kompaniyanın dəyəri haqqında daha real mənzərəni əldə etməyə çalışan qiymətləndirmə mütəxəssisləri və mühasiblər göstərirlər.Uyğun olaraq da, dəyərin qiymətləndirilməsi haq­qında mübahisələr əsasən brendin cari dəyərinin mənimsənilməsi metod­ları ətrafında gedir. Marketinq mütəxəssisləri daha çox brendin potensial dəyəri və onu daha necə genişləndirmək və ya bazarda səmərəli istifadə etmək barədə düşünürlər.

Mənşə ölkəsi
Beynəlxalq bazarlarda fəaliyyət göstərən kompaniyalar üçün mənşə ölkəsinin adı həm aktiv, həm də passiv ola bilər. Misal üçün, bütün yapon firmaları nöqsansız keyfiyyət və pul verilən dəyərlilik reputasiyasının üstünlüklərindən istifadə edə bilərlər. Analoji qaydada “Tayvanda” və ya “Honkonqda hazırlanıb” yazıları düz və ya səhv olmasından asılı ol­mayaraq keyfiyyətsiz emal və ucuz materiallar təsəvvürü yaradır. Böyük Britaniyada istehsal olunan mallar, məsələn, Barbour markası altında, The Body Shop kompaniyasının məhsulları, Church’s ayaqqabıları, ABŞ-da Böyük Britaniyanın bu bazardakı yaxşı imicindən çıxış edilərək qəbul edilir.
Mənşə ölkəsinin, kompaniyanın və ya brendin imicinin dəyər­liliyini azaltmaq olmaz. İmicin yaradılmasına, adətən, uzun vaxt lazım gəlir, lakin, səhvlər buraxılması onu çox tezliklə məhv edə bilər. Əksinə, rəqiblər üçün kompaniyanın brendə əsaslanan aktivlərini məhv etməyə nisbətən onun texnologiyasını və ya məhsulunu təkrar etmək daha asandır, baxmayaraq ki, birincini də etmək mümkündür.

Bazarda hökmranlıq
İmiclə yanaşı bazarda hökmranlıq və ya aşkar hökmranlıq kompaniyanın aktivlərindən biridir. Yuxarıda deyildiyi kimi, bazarda iştirak və ya hökmranlıq  brendin dəyərini müəyyənləşdirməkdə meyar kimi istifadə ounur. Bazar liderləri, adətən, bazarı daha sərbəst tutmanın, daha geniş bölüşdürmə sferasının, mağaza piştaxtalarında uğurlu yerləşmənin üstünlüklərindən istifadə edirlər. Bundan əlavə istehlakçılar, adətən, lider brendlərin məhsullarını müəyyən mənada bazarda olan digər məhsullarla müqayisədə daha yaxşı hesab edirlər. Görünən yerdə yerləşdirmə məhsula dəyərlilik verə bilər. Bununla belə, burada əks arqument də irəli sürmək olar. Varlı istehlakçıların öz şəxsi sərbəstliklərini və var-dövlətlərini nümayiş etdirmək məqsədilə digərlərinin aldıqları məhsulları çox vaxt almaq istəməmələrinin bəzi əlamətlər mövcuddur. Belə təmayül bəzi məhsulların satışı sferasında elə situasiyaya gətirib çıxara bilər ki, bu zaman, məhsulun məşhurluğu və geniş yayılması, özünü kütlədən fərqli görmək istəyən bəzi müştərilərin alışına maneə ola bilər.
Misal üçün, Yaponiyada tanınmış alıcıların Jean Paul Gaultier paltarını geyən, Hermes şərfini taxan, Cartier qızıl saatını və Chanel çantasını daşıyan insan kütləsindən fərqlənmək istəməsi səbəbindən brend olmayan məhsulların satışının sürətlə artması müşahidə olunmuşdur.  The Economist (14 mart 1992-ci il) Tokioda ancaq Mujirushi ryohinin məhsuları satılan (“brendsiz/yüksək keyfiyyət”) Seibu geyim mağazasının uğurundan yazmışdı. Yarlıkda ancaq materialın tərkibi və istehsalçı-ölkənin adı verilirdi. Paltarlar sadə dizaynı, adi rəngi, yüksək keyfiyyəti və ağlabatan qiyməti ilə seçilirdilər. Seibunun ana kompaniyası həmçinin  özünün Seiyu supermarketlərində brendsiz konservlərin və məişət ləva­zimatlarının satışı ideyasını işləmişdi.

Üstün xidmət və məhsullar
Kompaniyanın marketinq aktivlərindən biri, onun üstün məhsul və ya xidmətlərinin bazarda satışı ola bilər (müəyyən mənalarda rəqiblərə nisbətən yaxşı olan və ya hesab edilən daha ucuz, daha keyfiyyətli, daha stilli və müasir məhsullar). Unikal məhsul və ya xidmətlər, imitasiya edilməyənədək, onlara pul ödəməyə hazır olan müştərilin ona ehtiyacı olduğu müddətdə marketinq aktivlərinin mövcudluğunu təmin edə bilər.

Top