SBU, bölmə və ya məhsul portfelinin nəzərdən keçirilməsi ilə yanaşı, müasir dövrdə bir çox təşkilatlar diqqətlərini öz resurslarının və səriştə növlərinin planlaşdırılmasına yönəldirlər. 1990-cı illərdə strateji düşüncənin kifayət qədər aparıcı mövzusuna çevrilmiş resurslar baxımından təşkilata yanaşma (RBV) (6-cı fəsil) (bax Grant, 1995, bu metodun mükəmməl izahı) firmanın səriştə növlərinin inkişafını, həmçinin onun məhsullarını və onların idarə edilməsini ön plana çəkir.
İki ölçmə elə seçilib ki, mövcud resursların müştəri üçün yaradılmış dəyərə əlavə etdiyi payı (şaquli ox) və bu resursların rəqiblərin resurslarını üstələməsi və ya onlardan geri qalması səviyyəsini (üfiqi ox) əks etdirə bilsin. Dörd resurs tipini ayırmaq olar:
Resurslar yanaşmasına görə, firma, xüsusən də bazarda qızğın hadisələr zamanı, öz strategiyasını onu rəqiblərinindən fərqləndirən zəngin firma resurslarına əsaslanmasına çalışmalıdır. Resurslar aktivlər və qabiliyyətlər formasını alır. Aktivlərə fiziki əmlak, misal üçün, sex və avadanlıqlar, həmçinin brendlər və qudvillər kimi qeyri maddi dəyərlililər aid edilə bilər (marketinq aktivləri barəsində bölmə 6-cı fəsildədir). Qabiliyyətlər – bu, bazarda mövcud aktivləri faydalı istifadə edilməsinə təsir göstərən vərdiş və səriştə növləridir. Onlara marketinq, istehsal, maliyyə və s. qabiliyyətlər aid edilə bilər. Dey (Day, 1994) qabiliyyətləri aşağıdakı növlərdə təsnifləşdirir: “xaricdən – daxilə” (müştərinin tələbatını müəyyənləşdirmək və əsas müştərilərlə əlaqələr yarada bilmək qabiliyyəti), “daxildən –xaricə” (texniki və texnoloji qabiliyyətlər, misal üçün, maya dəyərinin aşağı salmaq kimi üstünlüyü təmin edən maliyyə nəzarəti) və “birləşdirici” qabiliyyətlər (həm xarici, həm də daxili mühitə diqqət yetirməyi tələb edir).
Kompaniyanın zəif və güclü tərəflərinin istənilən təhlili aktivlərin və qabiliyyətləarin qiymətləndirilməsini nəzərdə tutur. Onları genişlənməyə hazır olan portfel kimi nəzərdən keçirmək olar (Hamel and Prahald, 1994). Strategiyanın hazırlanması zamanı əsas suallar aşağıdakılar olur: Biz öz qabiliyyətlərimizdən daha səmərəli necə istifadə edə bilərik? Gələcəkdə rəqabətqabiliyyətli olmaq üçün hansı qabiliyyətləri inkişaf etdirmək lazımdır?
Portfelin planlaşdırılmasının yuxarıda qeyd etdiyimiz ənənəvi metodlarından fərqli olaraq qabiliyyətlər və onların potensial uyğunlaşdırılması arasında qarşılıqlı əlaqə onların dəyərliliyinin mahiyyətini əks etdirə biər. Misal üçün, Yamaha kompaniyası keyfiyyətli akustik fortepiano istehsalı sahəsində öz peşəkar səriştəliliyini elektron klaviaturanın yaradılması nəticəsində meydana gələn rəqəmli texnologiya bacarığı ilə birləşdirərək DC 11 Digital Piano rəqəmli fortepiano modeli hazırlamışdır (20-ci fəsil).
Hemel və Prahald (Hamel and Prahald, 1994) güman edirlər ki, gələcəkdə firmalar özlərini məhsul portfeli və ya SBU baxımından deyil, qabiliyyət növləri portfeli baxımından qiymətləndirəcəklər. Bu müəlliflər iddia edirlər ki, mahiyyətcə, məhsulun müvəffəqiyyətinin əsasında yaradılmış və əldə edilmiş qabiliyyət növləri durur və gələcək stategiyanın müvəffəqiyyətinin açarı yeni mütərəqqi metodların istifadəsi ilə genişlənmə və konfiqurasiya üçün əldə edilə bilən olması üçün onların sonrakı inkişafı, genişlənməsi və dərinləşməsi durur.
Şəkil 3.11-də təşkilatın sərəncamında olan portfel rsurslarının birləşdirilməsi üsullarından biri göstərilib.
“Padşah cəvahiratları”. Bu resurslar təşkilatın rəqib üzərində üstünlüyünü təmin edir; onlar müştərilər üçün dəyər yaradılmasını təmin edir. Rəqabətli üstünlüyü təmin etmək məqsədilə diferensiasiya mənbələri olan bu resursları saxlamaq və qorumaq lazımdır. Lakin, bununla yanaşı menecerlər ayrıca götürülmüş bu resursların uğuru təmin edə bilib-bilməməsini mütəmadi olaraq yoxlamalıdırlar. Təhlükə ondan ibarətdir ki, kompaniya keçmiş uğurlarla məst olaraq “fil yuxusuna” gedər və müştərilərin tələbatları ilə birgə ətraf dünyanın dəyişməsini görməyə bilər.
“Qara yırtıqlar”. Bu, təşkilatın rəqiblər üzərində üstülük əldə etdiyi resurslardır, lakin, onlar müştərilər üçün dəyər yaratmırlar. Bunlar keçmişdə müştərilər üçün dəyərli olan, lakin, indi əhəmiyyətini itirmiş resurlar ola bilər. Müştərilər və aləm dəyişmişdir, buna görə də, bu resurslar yaxşı halda daha əhəmiyyətsiz, pis halda isə köhnəlmişdir. Menecerlər şərti olaraq “qara yırtıqlar” adlanan bu resursları dəqiq və uzunmüddətli öyrənməli və onların saxlanmasına çəkilən xərcləri qiymətləndirməlidirlər. Belə resursların həcminin azaldılması və ya ixtisarı ilə digər daha səmərəli sahələrdə istfadə etmək üçün güc və nəğdiyyənin əmələ gəlməsi (azad olması) tamamilə mümkündür.
“Axilles dabanları”. Əgər rəqiblər güclü, kompaniya isə zəifdirsə və əgər bu zaman resurslar müştərilər üçün dəyərliliyin yaradılmasında vacib rol oynayırsa, onda onları gücləndirmək lazımdır. Bu o resurs sferasıdır ki, situasiyanın düzəlməməsi təqdirində qaçılmaz sonluğun səbəbi ola bilər.
“Süstlük”. Nəhayət, nə rəqabət üstünlükləri, nə də müştərilər üçün dəyər yaradan resursları “süstlük” adlandırmaq olar. Cari anda onlar əhəmiyyətli deyillər, lakin, menecerlər bu resursların gələcəkdə daha əhəmiyyətli olub-olmamasını müşahidə etməlidirlər.
Resurslar portfeli modeli diqqət və inkişaf tələb edən sferaların aşkarlanması üçün faydalı olan, təşkilatın resursları haqqında məlumatdır.