Əgər innovasiya bu qədər qeyri-müəyyəndirsə, onu idarə etmək olarmı? Formalizə olunmuş proseslərin yeni məhsulların hazırlanmasına tətbiqi innovasiya improvizasiyasına nisbətən daha böyük uğur əldə etməyə imkan verir. Bununla belə, ixtira ilə innovasiya arasındakı fərqə diqqət yetirmək lazımdır.Birincisi – bu yeni qurğunun və ya yeni prosesin kəşfidir.
17.2.1. Yeni məhsulun planlaşdırılması prosesi Satış həcmindən, bazar payından və kompaniyanın maliyyə məqsədlərindən, həmçinin, onun məhsullarının cari assortimentinin dayanıqlılığından asılı olaraq, rəhbərlik məhsulların uyğun tipini və ya tiplərin kombinasiyasını və ya hazırlanması lazım olan yeni məhsulu seçməlidir. Firma məhsullar portfelini sabit və lazımi şəkildə saxlamaq üçün müxtəlif tipli yeni məhsulların hazırlanmasına vəsait yatırtmalıdır. Strateji istiqaməti müəyyənləşdirərkən firmanın funksional imkanlarını və malik olduğu resursları nəzərə almaq lazımdır. Cədvəl 17.1-də yeni məhsulların müxtəlif strateji rolları və hər bir rolun uyğun gəldiyi tipləri verilmişdir. Cədvəl 17.1. Yeni məhsulların müxtəlif növlərinin strateji rolları Strateji rol Yeni məhsulun tipi Texnoloji liderliyi dəstəkləmə Tamamilə yeni məhsul
Gələcəyə çıxış/yeni bazarlar Tamamilə yeni məhsul Rəqiblərin üstələnməsi və ya bazar seqmentlərinin ələ keçirilməsi Tamamilə yeni məhsul Bazar payının qorunması Yeni məhsul xətti Bazar payına əsaslanmış mövqenin qorunması/biznesdə tənəzzülün qarşısının alınması Təkrar mövqeləşdirmə Yeniliklə\yeni texnologiyalardan istifadə Tamamilə yeni məhsul Distribyutor kanallarındakı üstünlükdən istifadə edərək fayda əldə edilməsi Mövcud məhsul xətlərinə əlavələr Mənbə: Wong (1993)-ə əsaslanıb
Təşkilat təkmilləşdirilmiş və planlaşdırılmaya istiqamətlənmiş yeni məhsulların hazırlanması prosesinin dərinləşdirilməsi yolu ilə uğur ehtimalını artıraraq yeni məhsulların tətbiqi ilə bağlı riskləri azalda bilər (Wong et al., 1992). Glaxo kompaniyasının onkoloji xəstələr üçün dərman bazarına Zantac preparatını buraxan zaman və ya McDonald’s kompaniyasının sürətli qida sferasında əldə etdikləri nəticələrdə heç bir təsadüf və xüsusi quraşdırma yoxdur – onlar yeni məhsulların hazırlanması strategiyasının dəqiqliklə hazırlanması sayəsində uğur qazanmışlar.
Əksər qabaqcıl innovasiya kompaniyaları şəkil 17.5-də sxematik olaraq təsvir edilmiş yeni məhsulun yaradılması prosesini və onunla bağlı kompaniyanın bütövlükdə uzunmüddətli planlaşdırılmasını hazırlayırlar.
Birincisi, kompaniya aşağıdakı suallara cavab verərək öz biznesinin missiyasını müəyyənləşdirməlidir: Hansı bizneslə məşğul oluruq? Hansı bizneslə məşğul olmaq istəyirik? Satışın həcminin və bazar payının potensial artımını, həmçinin, kompaniyanın məhsullarının cari assortimentinin mənfəətliliyini və artımla bağlı vəzifələrin yerinə yetirilmə səviyyəsini nəzərə alaraq rəhbərlik əldə edilən və arzu edilən artım arasındakı fərqi müəyyənləşdirməyə başlaya bilər. Yeni məhsulların rolunu və planlaşdırılmış artıma çatmaq məqsədilə kompaniyanın fəaliyyət istiqamətləri portfelini necə dəyişdirməyi təyin etmək olar.
Firma həmçinin hansı tip məhsulları hazırlamaq lazım olduğuna dair qərar verməlidir. Adətən, yeni məhsullar müştərilər və kompaniya üçün yenilik dərəcəsinə uyğun təsnifləşdirilir (şəkil 17.6).
Beləliklə, yeni məhsulların altı kateqoriyasını ayırmaq olar və bunların hər biri kompaniyanın öz cari fəaliyyətindən daha riskli kənarlaşması deməkdir:
İnnovasiya ilə bağlı riskin səviyyəsi hazırlanan yeni məhsulun tipindən asılı olaraq dəyişir. Planlaşdırma risk səviyyəsinin azalmasına imkan verir, planlaşdırmanın olmaması isə yeni məhsulun uğur qazanma ehtimalını azaldaraq riski artırır.
Yeni məhsul xətti
Yeni məhsul xətti
Təkrar mövqeləşdirmə
Təkrar mövqeləşdirmə
Mövcud məhsul xətlərinə əlavələr
Maya dəyərinin aşağı salınması
Mövcud məhsulların təkmilləşdirilməsi/yenidən hazırlanması
Yeni məhsul xətti