Internet bankinqin tədqiqinin aktuallığı internet vasitəsilə xidmət göstərən bankların sayının artması ilə bağlıdır. Müştərilərinə internet vasitəsilə xidmət göstərən ilk bank 1995-ci ildə yaranmışdır. O, Security First Network Bank idi. Birinci ilin nəticələrinə əsasən ilin sonunda bankın aktivləri 110 mln dollar, kapitalın aylıq artma faizi 20%, müştəri hesablarının sayı isə on mini ötmüşdü.
2001-ci ilin mart ayında Yaponiya hökuməti Sony korporasiyasının onlayn bankının açılmasına lisenziya verdi. Bankın fəaliyyətinin ilk ayında artıq 21000 hesab açılmışdı. Yaponiya və Amerikada bu sahənin inkişafı artıq 2004-cü ilin sonunda hər 3 bankdan birinin internet bankinq xidmətini dəstəkləməsi ilə nəticələndi. Internet bankinq həm sistemin müştəriləri həm də banklar üçün üstün əhəmiyyətə malikdir. Əməliyyatların internet vasitəsilə aparılması bankların xərclərini azaldır. Internet bankinqin maya dəyəri bankomat şəbəkəsinin xidmət xərcləri ilə müqayisədə daha aşağıdır. Internet bankinq bankomatların saxlanması, inkassasiyası və sığortası xərclərini daxil etmir.
Internet bankinq müştərilərə göstərilən xidmətin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə yönəldilib. Üstünlüklər kimi aşağıdakıları qeyd etmək olar:
İnternet bankinq xidməti vasitəsilə ödənişlər onlayn rejimdə həm yerli valyuta, həm də xarici valyutada aparılır. Internet bankinqin tarifləri bankdan banka fərqlənir və bu tariflər adətən özünə aşağıdakıları daxil edir: qoşulma haqqı, abunə haqqı və müxtəlif növ ödənişlərin aparılması üzrə komissiya. Son vaxtlar qoşulma haqqı nadir hallarda tutulur və sistemin texniki təşkilini nəzərdə tutur. Abunə haqqı bütün banklarda mövcuddur, lakin qeyd olunmalıdır ki Alfa-bank Ekspess və Citibank kimi banklarda bu ödəniş tək internet bankinq xidmətlərini yox, həm də plastik kartın verilməsini də nəzərdə tutur. Ödənişlərin aparılması üzrə komissiya adətən aparılan ödənişin müəyyən faizini nəzərdə tutur.
Bankın internet saytına yalnız kompüter vasitəsilə yox, WAP texnologiyalı (Wireless Application Protocol) mobil telefondan da istifadə etmək olar. Bu xidmətə də ayrıca ad verilib — WAP bankinq və ya mobil bankinq (m-bankinq).
Bununla belə qeyd olunmalıdır ki internet bankinqdən söhbət gedəndə yüksək standartlaşmış əməliyyatlar nəzərdə tutulur, Internet bankinq xidmətindən istifadə edən müştəri banka getməyə də bilər. Qərb internet banklarında prosess aşağıdakı kimi olur: müştəri bankın saytında qeydiyyatdan keçir, şəxsiyyətinin təsdiqi üçün sosial sığorta nömrəsini qeyd edir və müvəqqəti parol əldə edir (hansını ki sonralar o özü dəyişə bilər). Poçt rekvizitlərini qeyd edəndən sonra sifarişçi poçt vasitəsilə lazımi məlumatları alır - rekvizitlər, çek, bank kartları, imza üçün kart (hansını ki banka geri göndərməlidir). Banka bütün pullar ya nağdsız yollas ya da poçt vasitəsilə göndərilir. Hesabın vəziyyəti ya internet ya da ATM vasitəsilə yoxlanılır. Bankomatdan hesab haqda məlumat alarkən autentifıkasiya üçün plastik kartlardan istifadə olunur. Hesabın idarə edilməsi, nağdsız hesablaşmalar internet vasitəsilə reallaşır. Internet vasitəsilə həmçinin kredit də götürmək olur. Əgər müştəriyə konsultasiya lazım olursa bu ya elektron poçt vasitəsilə,ya da telefonla canlı ünsiyyət vaxtı reallaşır.
Internet bankinq bank tərəfindən təklif edilən yeni xidmət deyil, bu sadəcə mövcud ənənəvi bank xidmətlərinin yeni texnika və texnologiya ilə təkmilləşmiş bir formasıdır. Internet şəbəkəsində yerinə yetirilən bank əməliyyatları bankın fıliallarında yerinə yetirilən əməliyyatlarla eynidir. Onlar yalnız müştəri ilə əlaqənin interaktiv forması ilə fərqlənirlər. Belə əlaqə daha səmərəli sayılır. Buna uyğun olaraq internet bankinqin aşağıdakı faktorları qeyd olunmalıdır:
Ümumiləşdirilmiş şəkildə onlayn bankçılığın üstünlüklərini belə göstərmək olar:
Bununla yanaşı onlayn bankçılığın bəzi mənfi tərəfləri də qeyd olunmalıdır.
Telefon bankinq banklar tərəfindən müştərilərinə telefon vasitəsilə maliyyə əməliyyatı aparmaq imkanı verən xidmətdir. Təhlükəsizliyi təmin etmək üçün müştəri ilk olaraq bankın nümayəndəsinə parolu deməlidir. Nağd pulun çıxarılmasından başqa, bu sistem ATM-dəki bütün xidmətləri yerinə yetirir -balansdakı hesab haqqında məlumat və son sövdələşmələrin siyahısının əldə edilməsi, elektron hesab ödəmə, istifadəçi hesabları arasında pul köçürmə və s. Yuxarıda qeyd edilən xidmətlərdən savayı, telefon bankinqa çek kitabçalarının sifarişi, debit kartların dəyişdirilməsi, ünvanın dəyişdirilməsi, ssudaya müraciət və s. daxildir.
Hazırda telefon bankinqin bir qolu sayılan mobil bankinqdə geniş yayılmağa başlayıb. M-bankinq (və ya SMS-bankinq) mobil telefon vasitəsilə hesabin yoxlanılması, hesablaşmaların, ödənişlərin və s maliyyə xidmətlərinin aparılmasını təmin edən e-bankinq xidmətidir. Hazırda m-bankinq ya SMS, ya da mobil telefondakı internet vasitəsilə reallaşır. Mobil bankinq bir-biri ilə qarşılıqlı əlaqədə olan aşağıdakı 3 xidməti əhatə edir: mobil mühasiblik, mobil brokerlıq, mobil maliyyə informasiyası xidmətləri.